Sodišče EU: Upravljavec spletne strani z vgrajenim Facebookovim gumbom »Všeč mi je« je upravljavec osebnih podatkov

Sodišče EU je na podlagi primera »Fashion ID« prineslo novost glede gumba »Všeč mi je«:

1. Upravljavec spletnega mesta, ki na svojo spletno stran vstavi socialni vtičnik, ki brskalniku obiskovalca tega spletnega mesta omogoča, da za ponudnika vtičnika zbira osebne podatke obiskovalca in mu jih posreduje, se šteje za upravljavca osebnih podatkov.

2. Upravljavec spletne strani in ponudnik socialnega vtičnika sta skupna upravljavca.

3. Upravljavec spletne strani ima kot upravljavec določene obveznosti, ki so omejene na postopke obdelave osebnih podatkov, za katere dejansko določa namene in sredstva.

V obravnavi primera je šlo za to, da je nemško podjetje Fashion ID, ki se ukvarja s spletno prodajo modnih oblačil, na svoje spletno mesto vstavilo Facebookov gumb (socialni vtičnik) »Všeč mi je« oz. »Like«. Posledica takšne vstavitve je, da so osebni podatki obiskovalca, kadar ta obišče spletno mesto z gumbom »Všeč mi je«, posredovani družbi Facebook Ireland. To posredovanje se izvede, ne da bi se navadeni obiskovalec tega zavedal in ne glede na to ali je član družbenega omrežja Facebook in ali je kliknil na omenjeni gumb.

Sodišče je ugotovilo, da je družba Fashion ID z vstavitvijo takega socialnega vtičnika na svoje spletno mesto odločilno vplivala na zbiranje in posredovanje osebnih podatkov obiskovalcev navedenega spletnega mesta v korist družbe Facebook Ireland, do česar ne bi prišlo, če Fashion ID navedenega vtičnika ne bi vstavila. To pomeni, da sta družbi v tem delu skupna upravljavca, četudi upravljavec spletnega mesta v konkretnem primeru sam nima dostopa do osebnih podatkov, ki se posredujejo družbi Facebook.

Za Fashion ID (in za druge upravljavce spletnih mest z gumbom »Všeč mi je«) to pomeni, da ima kot skupni upravljavec določene obveznosti. Še pred začetkom uporabe socialnega vtičnika mora zagotoviti ustrezno pravno podlago za obdelavo osebnih podatkov (npr. privolitev) ter obiskovalcu spletnega mesta zagotoviti informacije v zvezi z obdelavo. Te obveznosti se nanašajo le na postopke obdelave, za katere je družba Fashion ID dejansko določila namene in sredstva obdelave.

V izogib morebitnim nevšečnostim, v podjetju iMode vsem lastnikom spletnih mest svetujemo, da obiskovalce svoje spletne strani/trgovine ustrezno obvestijo o zbiranju in obdelavi njihovih podatkov oz. da namesto omenjenega vtičnika uporabljajo le ikone, ki vodijo na družbena omrežja podjetja.

Sodba: http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=216555&pageIndex=0&doclang=sl&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=6110368

Povzeto po: ip-rs.si, 2019. Sodišče EU: Upravljavec spletne strani z vgrajenim Facebookovim gumbom je upravljavec osebnih podatkov. [spletni vir] Dostopno na: https://www.ip-rs.si/novice/sodisce-evropske-unije-upravljavec-spletne-strani-z-vgrajenim-facebookovim-gumbom-vsec-m-1140/ [9.8.2019]